Υπό κατάληψη εκατοντάδες σχολεία σε όλη την Ελλάδα - Πορείες στην Πέλλα
Δεκάδες σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα τελούν υπό κατάληψη, με τους μαθητές να αντιδρούν στο νέο εξεταστικό σύστημα με την «τράπεζα θεμάτων», τις αλλαγές που έγιναν με το νομοσχέδιο του «νέου Λυκείου», την υποχρηματοδότηση των σχολείων και τα κενά σε εκπαιδευτικούς που εντοπίζονται σε ορισμένες μονάδες.
Σε τοποθέτησή του στη Βουλή, ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος μίλησε για 500 σχολεία που βρίσκονται υπό κατάληψη. Ο ίδιος έκανε λόγο για «μεγάλο πρόβλημα, που δεν μπορεί να μείνει έτσι» και πρόσθεσε πως «πρέπει να αναλογιστούμε όλοι ποιο πρόβλημα δημιουργείται στα παιδιά και τη μαθητκή κοινότητα». Ο υπουργός Παιδείας, αφού τόνισε πως ενημερώθηκε ότι το φαινόμενο συνηθίζεται ενόψει της επετείου του Πολυτεχνείου, αναρωτήθηκε: «Τι γίνεται με το αναλυτικό διδακτικό πρόγραμμα μέσα στο έτος διότι μέχρι την 17η Νοεμβρίου είναι μισός μήνας διδακτικού έτους. Αν η κατάληψη επεκταθεί τι γίνεται; Η ύλη που θα πάει;».
Στη σελίδα τους στο facebook, οι μαθητές έχουν αναρτήσει λίστα με τα σχολεία που συμμετέχουν στην κινητοποίηση, καθώς και κείμενα με τα οποία εξηγούν τις θέσεις τους.
«Αυτή η κατάληψη, δεν γίνεται λόγω της τεμπελιάς των μαθητών. Γίνεται με στόχο την βελτίωση της εκπαίδευσης και όχι την διακοπή της» αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε κείμενο που ανήρτησαν οι μαθητές Λυκείου της περιφέρειας.
Στα αιτήματα των μαθητών ξεχωρίζουν, η κατάργηση της τράπεζας θεμάτων που έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στη μαθητική κοινότητα, η μείωση της ύλης και η έλλειψη εκπαιδευτικών, ενώ γίνονται αναφορές και σε αιτήματα που σχετίζονται με την καλυτέρευση των σχολικών υποδομών.
Στην Πέλλα
Αρκετά είναι τα σχολεία που πραγματοποιούν καταλήψεις σε όλο το νομό, αλλά και πορείες διαμαρτυρίας, όπως το ΓΕΛ Αριδαίας, όπου μαθητές του το πρωί της Δευτέρας 3 Νοεμβρίου πραγματοποίησαν πορεία έξω από το σχολείο τους και διαδήλωσαν κατά του νέου εκπαιδευτικού συστήματος.
Ο Τάσος Καλαϊτζής μίλησε με μαθητή της Β” τάξης ο οποίος έδωσε απαντήσεις για τους λόγους των κινητοποιήσεων στα σχολεία αυτό το χρονικό διάστημα:
- Πόσο δύσκολο είναι για έναν μαθητή της Β” και Γ” τάξης Λυκείου να ανταποκριθεί στα καθήκοντα του με βάση τα νέα δεδομένα;
Πόσο δύσκολο… Όσο και για ένα «πειραματόζωο» που περιμένει υπομονετικά τα αποτελέσματα της δοκιμής. Για τη Β Λυκείου, στη Γ” δε γνωρίζουμε ακόμη τι πρόκειται να ισχύσει.
- Πως αποφασίσατε σαν σχολείο να βγείτε στους δρόμους και να φωνάξετε για τα … αυτονόητα;
Η ερώτηση περιέχει την απάντηση. Τα αυτονόητα! Γιατί να μην ακουστούν; Κανονικά όλα τα σχολεία θα έπρεπε να οργανωθούν.
- Οι καθηγητές σας είναι με το μέρος σας;
Οι περισσότεροι καθηγητές είναι με το μέρος μας. Η ύλη είναι μεγάλη και η διάρκεια των σχολικών μαθημάτων δεν επαρκεί. Βέβαια δε φαίνεται να υπάρχει άλλη επιλογή…
- Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσετε;
Θέλουμε να δώσουμε ένα μήνυμα για ένα εκπαιδευτικό σύστημα οργανωμένο, σταθερό, επιμελημένο, το οποίο όταν θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται θα ξέρουμε ότι θα πετύχει. Δε μπορεί να παίζουν με το μέλλον μας, ούτε και κάνουν μεταρρύθμιση στη μεταρρύθμιση. Χρειάζεται κάτι μόνιμο και εξανθρωπισμένο, προσαρμοσμένο στα δεδομένα της Ελλάδας και των δυνατοτήτων της!
Τάσος Καλαϊτζής
Υπό κατάληψη εκατοντάδες σχολεία σε όλη την Ελλάδα - Πορείες στην Πέλλα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου